ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
همکاران محترم سرگروه جغرافیاکلیه شهرستانهای استان بوشهر با سلام وعرض ادب در خصوص نحوه اجرای بند 4 " دستوالعمل برنامه های مصوب دبیرخانه های راهبری کشوری دروس متوسطه نظری "در مرحله اول:بررسی، جمع آوری و استخراج محتوای کتب مقطع ابتدایی وکتب درسی جدیدالتالیف پایه های هفتم وهشتم ذکر مواردی را ضروری میدانیم :
با سلام وعرض ادب
در خصوص نحوه اجرای بند 4 " دستوالعمل برنامه های مصوب دبیرخانه های
راهبری کشوری دروس متوسطه نظری "در مرحله اول:بررسی، جمع آوری و استخراج
محتوای کتب مقطع ابتدایی وکتب درسی جدیدالتالیف پایه های هفتم وهشتم ذکر
مواردی را ضروری میدانیم :
در ،جلسه ای که به منظور تبیین مفاد بخشنامه مذکور در روز چهارشنبه
23/7/93در اداره آموزش و پرورش شهر تهران برگزار گردید ,دو نکته
محورموضوعات راتشکیل میداد :
اول "جایگاه گروههای آموزشی و اهمیت آن"
دوم" تبیین افق تغییرات و چشم اندازهای برنامه های درسی"
در این جلسه جایگاه قانونی گروههایی مثل گروههای آموزشی و یا دبیرخانه هارا
بسیار تعیین کننده دانسته ودرواقع نقشی ممیزی برای آن قائل بودند ؛ اما
برای تحقق این ممیزی باید خود این گروههاقابلیتهای خود را نشان دهند ؛
واینک در این فرصت کم نظیر ی که بدست آمده باید ظرفیتی شکل بگیرد که در
آن ضمن پر نمودن خلاء بحثهای تخصصی علمی با مسئولیتهای آموزشی نقش
گروههارا در تدوین برنامه ریزی های درسی به محک بزنیم ,لذا در راستای تحقق
این امر بر آن شدیم تا ضمن نظر خواهی از همکاران در خصوص بررسی محتوای کتب
در سی مقطع ابتدایی و پایه های هفتم و هشتم این فرصت را به همه همکاران
جغرافیا داده باشیم تا نظرات مفید خود را دراین خصوص ارسال نمایند و برای
اینکه از جمیع نظرات برخوردار باشیم از تقسیم محتوا برای هر استان خودداری
نموده با این امید که توانسته باشیم در این فرصت کم نظیر از کلیه ظرفیتهای
بالقوه معلمان ودست اندر کاران امر آموزش با تکیه بر توانایی های سرگروههای
فعال در استانها جهت جمع آوری نظرات وتحقیقات ارزشمند بهره مند شویم .
بدیهی است سر گروههای محترم ضمن اطلاع رسانی بموقع به همکاران این نکته
را نیز مد نظر قرار دهند که هیچ اجباری برای بررسی همه موارد یاد شده نیست و
هر همکاری در هر یک از کتب درسی یاد شده نظر یا تحقیق خاصی ارا ئه دهد
مطلوب است . آنچه بیشتر مورد نظر این دبیر خانه می باشد کیفیت بررسیها و
مستندبودن یافته ها براساس مبانی علمی است .منتظر نظرات پر بار شما عزیزان
می باشیم .
جهت اطلاع بیشتر به بخش خبرها مراجعه نمایید.
با تشکر
دبیر خانه راهبری کشوری درس جغرافیا مستقر در خراسان شمالی